الشيماء الاعدادية - ادارة النزهة التعليمية

عزيزى الزائر رجاءا تفضل بتسجيل اسمك وكلمة المرور الخاصة بك للتواصل
الشيماء الاعدادية - ادارة النزهة التعليمية

منارة العلم والتكنولوجيا- الشيماء الاعدادية - ادارة النزهة

ألف مبروك لحصول المدرسة(القسم الإعدادى) على شهادة الإعتماد و الجودة وعقبال القسم الثانوى إن شاء الله
 
شِعارُنا 
 
فى مدرستنا
 
كُل يوم
 
وزير
سيعقد إمتحان منتصف الترم يوم الثلاثاء الموافق 15 11 2011
يسُر المدرسة أن تعلن عن فتح فصول محو الأمية بدون مقابل
 
فعلى الراغبين والراغبات المبادرة بتسجيل الاسم لدى الاخصائية الاجتماعية
 
قائد مجال المشاركة {أ / هبة نور}

المواضيع الأخيرة

» ممارسات و مؤشرات /المجال الثالث- الموارد البشرية والمادية للمؤسسة :
الجمعة مايو 08, 2015 6:15 am من طرف ميفاوي

» ممارسات المجال الثالث
الجمعة مايو 08, 2015 6:13 am من طرف ميفاوي

» ورشة عمل: ( الموازنة الفعالة والرقابة علي التكاليف)اسطنبول – تركيا 15 – 24 يونية 2014م
الأحد مارس 30, 2014 10:10 am من طرف ميرفت شاهين

» اجابة النموذج الاول للعلوم للصف الثالث الاعدادى
السبت مارس 29, 2014 9:27 am من طرف فتحي العادلي

» تهنئة بالعام الدراسى الجديد
الأحد سبتمبر 22, 2013 2:25 pm من طرف Roully Fadel

» Unit 18 (My computer is being repaired)
الخميس مارس 14, 2013 10:59 pm من طرف Roully Fadel

» Unit 17 Sports time
الخميس مارس 14, 2013 10:24 pm من طرف Roully Fadel

» Unit 16 (Whose bag is that?)
الخميس مارس 14, 2013 9:57 pm من طرف Roully Fadel

» Unit 15 (Changing lives)
الخميس مارس 14, 2013 9:49 pm من طرف Roully Fadel

التبادل الاعلاني

ديسمبر 2016

الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اليومية اليومية

التبادل الاعلاني

دخول

لقد نسيت كلمة السر


    Paraphrase To The Poem ( Day) By Sir Cicel Spring Rice

    شاطر

    Roully Fadel
    مشرفة اللغة الانجليزية
    مشرفة اللغة الانجليزية

    عدد المساهمات : 426
    نقاط : 952
    الرتبة : 10
    تاريخ التسجيل : 04/01/2010
    الموقع : مشرفة اللغة الانجليزية

    Paraphrase To The Poem ( Day) By Sir Cicel Spring Rice

    مُساهمة من طرف Roully Fadel في الأحد يناير 17, 2010 11:18 am

    Day

    By Sir Cecil Spring Rice

    "I am busy," said the sea.
    "I am busy, think of me.
    Making continents to be.
    "I am busy," said the sea.

    "I am busy," said the rain.
    "When I fall it's not in vain.
    Wait and you will see the grain.
    "I am busy," said the rain.

    "I am busy," said the air.
    "Blowing here and blowing there,
    Up and down and everywhere.
    "I am busy," said the air.

    "I am busy," said the sun.
    "All my planets, every one,
    Know my work is never done.
    "I am busy," said the sun.

    Sea and rain and air and sun,
    Here's a fellow toiler-one,
    Whose task will soon be done.
    Vocabulary:-
    Continents: - big masses of land.
    In vain: - without use.
    Grain: - seeds of food, plants such as wheat and rice.
    Blowing: - moving along.
    Planets: - heavenly bodies that moves around the sun such as the Earth, Mars, and Venus…
    Fellow: - friend.
    Toiler:-worker.
    Task: - duty.
    Paraphrase:
    1st Stanza:-
    The poet here talks about the sea and its role in nature and the work it does. It builds up the continents on which we live.
    2nd Stanza:-
    The poet here talks about rain and its importance work it does. The rain doesn't fall usually, but when it falls it helps our food to grow in the fields.
    3rd Stanza:-
    The poet moves to the role of air blows everywhere and in all directions. Cooling down the weather and carrying clouds and helping us to breathe.
    4th Stanza:-
    The poet goes on explaining and continuing to describe the work of the nature. He talks about sun and says that its work can not be denied and that all other planets know the importance of the work. He also said that the work of sun is never finished otherwise there would be no earth.
    5th Stanza:
    In this last stanza, the poet describes himself as a hard working friend and compares between his work and the work of the sun, rain, air, and sun. The poet ends by saying that man's work can come to an end, but the work of nature can not be ended
    Figures of speech:-
    "I'm busy; said the sea".
    There is a personification. The poet makes sea speaks as if it is a man.
    · Contrast :- here x there up x down
    · Alliteration: - Sea – sun.
    Commentary:-
    The poem consists of 5 stanzas. Each stanza consists of 4 lines except he last one consists of 3 lines. The rhyme scheme is very easy and straight forward. (aaaa, bbbb, cccc, dddd, eee).The lines are simple, short and very easy. The first four stanzas begin and ends by the same statement," I'm busy" The poem is similar to a song and it is very easy to learn.


    _________________
    Roully Fadel

      الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء ديسمبر 06, 2016 10:51 am